MMORPG története

 2011.06.22. 10:59

 Üdv Mindenkinek!

Ma az MMORPG nevü játékfaj történetét másoltam ki a wikipédiából:

Habár az MMORPG ma ismert formája csak az 1990-es évek elejétől létezett,[4] mindegyik visszavezethető azokra a többfelhasználós játékokra, melyek az 1970-es évek végén kezdtek feltűnni.[4] Az első ezek közt a Mazewar (Labirintusharc) volt, de hamar kifejlesztettek másokat is a PLATO rendszerre.[13] 1984-ben például egy Rogue-szerű (egy híresebb félgrafikus szerepjáték) többfelhasználós játék jelent meg, az Islands of Kesmai (Kesmai szigetek).[13] Az első "igazán" grafikus többfelhasználós szerepjáték a Neverwinter Nights volt, amit az America Online tudott kivitelezni 1991-ben, és az AOL elnök Steve Case[13] személyesen tette győzedelmessé. Másik korai MMORPG-k a "Sierra Network"-ről: The shadow of Yserbius (1992), The fates of Twinion (1993), The ruins of Crawdor (1995).

Miután az NFSNET (Nemzetközi Tudományos Alapítvány Hálózata) korlátozásai 1995-ben megszűntek, az internet felszabadult a fejlesztők számára, ez pedig magával vonta az első ténylegesen tömeges neveket. Ezután az első siker a Meridian 59 volt, amiben belső nézetű 3D-s grafika[14] is volt, és bár más hasonló játékok is megjelentek szinte ugyanekkor (például The Realm Online), mégis ennek sikerült szélesebb közönség elé vinnie a műfajt.[13] Az 1997-ben megjelent Ultima Online pedig tovább popularizálta a műfajt, bár Ázsiában az 1996-ban felbukkant Nexus: The Kindom of Winds volt a megnövekedett figyelem elsődleges kiváltója. Nyugaton az EverQuest fejtett ki ugyanilyen hatást.[13]

Ezeknek a korai játékoknak a pénzügyi sikere attól fogva hajtja a műfaj-beli versenyt. Ma az MMORPG-k konzolokon, más körülmények között működnek, és a felhasználók jobb minőségű játékélményhez jutnak. A jelenlegi piacot a Blizzard World of Warcraft-ja uralja, mint a legnagyobb fizess-hogy-játszhass MMORPG, de mellette a Final Fantasy XI és a Phantasy Star Online is jelen van. A piac másik térfelén az ingyen-játszható MMORPG-k állnak, melyek bevétele reklámokból, illetve a játékban szereplő tárgyak árusításából áll. Ez a modell kimondottan gyakori a Koreai játékoknál, mint a MapleStory. Kivétel ez alól a Guild Wars, ami úgy kerüli el a többi MMORPG-vel való versengést, hogy csak a játék egyszeri megvásárlása jelent kiadást a játékosoknak. Más címek is használják ezt a bevétel-teremtő megoldást, de kevés közelíti meg a Guild Wars népszerűségét.

Hát szerintem egy nagyon jó játékfaj, nekem a gépen volt néhány( köztük:Metin 2, Gates of Andaron ...stb.).

Gondolom ti se tudtok ellenállni az ilyenektől(tisztelet a kivételnek), bár néhányan csak a CS-hez(Counter Strike) vagy a CoD-hoz(Cal of Duty) ragaszkodnak.Nekem is megvan a CS, de nem csak ilyen játékaim vannak természetesen.Elbúcsúzóul itt egy kis videó:

Üdv:

Trenzor 

A bejegyzés trackback címe:

https://trenzorblogszektor.blog.hu/api/trackback/id/tr643005475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása